fredag den 4. februar 2011

Bogæske

Jeg har set en sådan bogæske på flere blog's... synes de er flotte, men så lidt svære ud. Men nu, hvor opgave 16 på Vintageudfordring  er en bogæske, og hvor der også er en tutorial, tænkte jeg, at så må jeg vist hellere prøve. Det der var sværest var at samle bogsiderne


Jeg har brugt papir fra Panduro " Key Word ", lidt bølgepap, lidt fra en bogside, som jeg har lagt i våd kaffegrums og der efter tørret med føntørrer. Blomsten er fra Prima og båndet er fra vores lokale stofbutik.




Jeg har brugt noget flettet læder bånd, hvorpå jeg har sat en broche,  og en magnet til at holde bogen sammen



jeg har sat noget bånd på, før jeg limede det karton fast, som udgør ryggen. Teksten er med nogle gamle guldbogstaver, der har fået lidt sort sværte




Papiret er det samme som på forsiden. I bogen ligger nogle gamle barndoms billeder, der skal scrappes engang




Læderbåndet bagpå er limet med limpistol

Dette var noget af en udfordring, men det lykkedes... det eneste jeg ikke er tilfreds med er farven på billederne, da papiret er meget mere varm i farven. Måske en dag lyset er bedre, jeg lægger nogle nye billeder ind ...HAR LAGT NYE BILLEDER IND NU, de er bedre synes jeg


Kan I alle have en god weekend og 1000 tak for alle jeres søde kommentarer




Lissy






28 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig god, trods det dårlige lys vi har for tiden - men vil give dig ret i at det er ldt besværligt at holde styr på siderne, inden man får limet, jeg brugte nogle små clips til hjælp !
    Ha' en dejlig weekend...
    Knus Hjørdis ;-)

    SvarSlet
  2. wow!!! Den er bare superlekker!!! :)

    SvarSlet
  3. wauuuw så flot bog, lækkert pyntet og flotte farver du har brugt. Du må også have en god weekend

    SvarSlet
  4. Hold da helt fast hvor er den flot:) Har også tit kigget på de bøger der og beundret arbejdet
    men haft det på samme måde..ikke helt tryg ved det endnu...nu ser vi :)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  5. Flot bog du har lavet : ) jeg har også bare set den mange steder, måske skulle man prøve ; )
    Ser super rigtig godt ud at du har brugt det læderbånd.
    Det er så hulens svært for tiden, bare at tage billeder der er nogenlunde, i farverne. Håber snart vi får noget forår og dermed sol : )

    SvarSlet
  6. Helt Helt underbart ljuvlig!!! måste nog pröva jag med.
    Ha det gott.......

    SvarSlet
  7. wawwwww hvor er den bare super flot.lækre detaljer og pynt

    knussss

    SvarSlet
  8. En väldigt vacker Bok Box du har gjort. Dom är inte så lätta att göra. Men du har lyckats så bra. Vackert dekorerat. Trevlig helg. Kram Lena

    SvarSlet
  9. NEj, et flot stykke arbejde. Hvor du kommet godt igennem projektet. Den er rigtig skøn pyntet.

    God weekend.

    SvarSlet
  10. Hvor er den flot, Lissy!! Den kan du roligt være glad for og stolt af! Dårligt lys eller ej, det er virkelig flot lavet.
    Rigtig god weekend (håber du har det bedre ;))

    SvarSlet
  11. Åhh, den var utrolig lekker! Nydelig fargebruk, og like nydelig pyntet! takk for titten, og fortsatt god helg! :))

    SvarSlet
  12. Hvor er det en smuk bog du har lavet! - jeg er fuld af beundring! :)..smukke gennemførte detaljer og så fint et farvevalg. Den kan du i den grad være stolt af :)

    SvarSlet
  13. Smukt og hvor ser det bare sindsygt svært ud. Sikke et arbejde.

    Rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  14. Er du tosset, den er blevet flot din bog. Er vild med din brug af sort og guld. Det ligner virkelig en gammel bog. Så flot!

    tak for din deltagelse hos vintageudfordringen. :)

    SvarSlet
  15. waww hvor er den blevet super flot - måske det skal prøves, hvis jeg har modet ;)

    SvarSlet
  16. Sååå nydelig vintagebok!! Utrolig flott design og lekkert pyntet! Mange flotte detaljer!

    Tusen takk for du deltar i Vintage utfordring!

    Ha en fin søndag:)

    Klem Mette

    SvarSlet
  17. Wow!
    Denne her ble skikkelig lekker.
    Ser jo ut som en riktig bok....
    Fantastisk hva som kan lages av litt papir!

    Klem, Gro

    SvarSlet
  18. Fantastisk flott bokeske du har laget her. Liker absolutt alt ved den! Heldig er den som får denne av deg Lissy.

    Ha en super aften. Klem Renate

    SvarSlet
  19. Super lækker bog, og sikke et arbejder med alle de detaljer. Smuk er den i hvert fald blevet :-D

    SvarSlet
  20. FLOT FLOT FLOT.
    Fantastisk arbejde, ned i mindste detalje.
    Og sjovt med alle de forskellige materialer du har brugt. Virkelig kreativt.
    Sikke et resultat.

    SvarSlet
  21. Wow hvor er den bare lækker!! Super flot!

    SvarSlet
  22. Hold da op... sikke et arbejde... den er blevet rigtig flot, og den ligner jo til forveksling en bog ;-) Flot flot...

    SvarSlet
  23. ÅÅÅH, verkligen en flot bokbox! Så vackert dekorerat!
    Kram lene

    SvarSlet
  24. så utrolig lekker å for seg gjordt

    Knus

    SvarSlet
  25. Takk for koselig kommentar inne hos meg! Det varmer! :)
    Din bok er utrolig flott - og veldig vintage! ;)
    LEKKERT!!

    SvarSlet
  26. Hvor er den flot, rigtig dejlig farver og papir meget vintage, smuk med læderstroppen

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar... det bliver jeg så glad for.
Hilsen Lissy