torsdag den 11. december 2014

Julekort med en gammel teknik



I dag fik jeg lige lyst til at prøve en teknik, som er noget tid siden, jeg har lavet, men som altid giver et spændende look,  Man påfører distress ink på sin embossing folder ( den side, hvor der er fordybninger ) ... sprayer en lille smule vand på  og kører den igennem bigshotten.
Herefter tager du din distress ink pad og sværter direkte på det embossede... så det, der var hvid efter embossingen, bliver nu mørkegrøn. 
Teksten er stemplet på hvid karton, kørt gennem bigshotten.... så distressede jeg med grøn, før jeg fjernede min die ( derved den hvide kant )

Ha en god torsdag, hvor der igen er EM håndboldkamp :-)) 


16 kommentarer:

  1. Skønt kort her igen Lissy, du er bare en ørn til at bruge de gamle teknikker, som mange af os nok glemmer lidt med alt det nye der kommer hele tiden.

    SvarSlet
  2. will have to give this old technique a try again as your card is so pretty!

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud og det er nogle dejlige farver, du har brugt.

    SvarSlet
  4. Skønt kort og det kan jo laves på uendelig mange måder alt efter embossing og sværtefarve :)

    SvarSlet
  5. ja det er en fed teknik og det ser godt ud på dit kort

    SvarSlet
  6. Rigtig flot kort og spændene teknik, man glemmer jo helt at bruge dem : )
    Rigtig god aften

    SvarSlet
  7. Hvor er det smukt Lissy. knus morkaren.

    SvarSlet
  8. Et lekkert julekort!
    Og så mye fint du har laget siden sist jeg var innom:)
    Ja det blir en spennende håndball kamp.
    Klem, Heidi:)

    SvarSlet
  9. Det ser spændende ud - den teknik kunne jeg godt afprøve. Resultatet er også rigtig flot.

    SvarSlet
  10. Det ser kanon flot ud. Og at tagen har en hvid kant... ja, det var da et godt tip.

    SvarSlet
  11. Super flot kort med en fed teknik. Og din label fuldender jo værket.

    SvarSlet
  12. Skønt kort. Og super god idé med den hvide kant på labelen. Den kendte jeg ikke lige - skal da prøves.
    Ønsker dig en dejlig søndag.
    Knus, Anette

    SvarSlet
  13. Det er et rigtigt smukt julekort, Lissy:-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at lægge en kommentar... det bliver jeg så glad for.
Hilsen Lissy